fredag 20 december 2019

Blogg på språng :D


Är på en fin julavslutning med min älskade son. Prästen berättar historien om mannen som gick på stranden och såg en pojke som räddade sjöstjärnor som spolats upp på land. Han säger till pojken att han inte kan rädda alla, då de är för många. Han svarar att han förstår det men att för de han hinner rädda, gör det skillnad. En bra berättelse som visar på att ingen kanske kan göra allt men att alla KAN göra något, och det GÖR skillnad. För mig är det grunden i mitt arbete för miljön. Dvs om jag inte kan göra allt i en situation, vilket förstås kan vara svårt, gör det jag gör skillnad, om än för bara en organism. Men för den organismen betyder det allt. Och då är det värt allt. #vadjulenhandlarom #julefrid #julkänsla #älskadebarn #livet #miljöarbete #starkamamman #tahandomvarandra #godjul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar