onsdag 25 juni 2014

En ängels födelsedag

Igår firade vi vår älskade sons andra födelsedag. Älskade storebror i himlen. Dagen bjöd på hela känsloregistret.

Det som förvånade mig mest är att jag för mitt inre kunde se hur storebror busar med lillebror.

Hur han åker på ståbräda bakom vagnen eller när lillebror plötsligt vaknar är det inte på grund av en vindpust eller ett plötsligt ljud, utan en ängels vingslag.

Dagen gjorde ont i hela kroppen. Varje cell i mig skrek saknad. Om jag så bara fick hålla i dig en gång till.

Men dagen vart också ett firande med en massa kärlek, stolthet och lycka. Lycka över två fina söner. Lycka över alla hälsningar från nära och kära.

Under morgonen plockade vi varsin blombukett till storebror. Väl vid minneslunden började solen lysa. Vi valde därefter att gå på Fjärilsmuseet för att fira. När vi gick in var det februariväder och när vi kom ut var det juniväder. Skumt det där. Men hur som helst, underbart med sol, i synnerhet en dag som denna.

Älskade familj.




En fin hälsning.
En oas mitt i stan. Fjärilsmuseet.
En varsin bukett till vårt hjärta.
En fjärils vingslag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar