tisdag 16 september 2014

Flyttstök

Först väntar man och längtar man, sen blir man uttråkad, sen iriiterad och sen pang, så är man där.

Nu är vi mitt inne i flyttstöket. Det är tidig morgon här i Uppsala och det är så tyst. Underbart. Det har varit en turbulent start här av flertalet orsaker men nu är vi på banan igen och idag kommer målaren, ska bli skoj! Vi hinner inte höra av oss så mycket med omvärlden mer än korta stunder, som till exempel denna. Nu 07.33 när solstrålen sover och hantverkarna inte har kommit. Jag sitter här i mitt blåställ och bara vilar. Är rätt trött. Alla förändringar, lillfisen är krasslig och sover dåligt och mycket funderingar. Så, jag är trött men hoppfull. Jag har fått ett jobb som verkar toppen, får prova på att flytta till en ny stad, som länge varit en liten dröm och allt detta får jag göra med mina hjärtan.


Här i Uppsala, läs i samfälligheten, funkar bredbandet sååå mycket snabbare än tidigare. Nöjd make!

Lunch med morfar, mamma och pappa / Solstrålen

Härjar på Mediamarkt på jakt efter nya vitvaror, till solstrålens lycka, vitvaror med miljötänk dessutom! Förstår ni att vi var där lääänge? Japp!

Snyggaste jag, redo för en ny dag i mitt fräsiga blåställ! Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar