söndag 7 september 2014

Livet är

Jag har nog aldrig lärt mig mycket om livet som under de senaste tre åren. Dels tror jag att det beror på att föräldraskapet lär mig en hel del men dels tror jag även att sorgen lär mig massor. Både om mig själv men även om andra. Processen läker mig. Långsamt, men ändock läkande. Att ha lillebror vid vår sida är nog det mest läkande av allt.

Just nu kommer lite av alla sorgens faser in i mitt sinne igen. Det känns förvirrat!

Livet är.
Livet är vackert. Livet är tufft. Livet är underbart men samtidigt så förtvivlat. Livet är.
Att förhålla sig till allt som händer, är livet. Att våga göra det man vill, är livet. Att ta ett steg fram och att ta ett steg bak, det är livet. Att våga känna och att våga inte känna, det är livet. Att våga andas och att våga hålla andan, det är livet.
Njut. Livet är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar