onsdag 22 oktober 2014

Idag gör det så ont.

Livet är skört men så galet vackert.
En liten hand. Ett litet barn. Ett vackert barn. Ett litet liv. En massa drömmar. Så otroligt mycket kärlek.

Idag gör det så ont. Jag saknar dig så jag går sönder. Du finns i mitt hjärta. Nu och för alltid.

En gång fanns du i min mage. Jag fick klappa på dig och berätta för dig om livet och om hur mycket vi längtade efter dig. Om fåglarna i vårt fönster och om livet utanför magen.

En kort stund, en fantastisk, men kort, alldeles för kort tid fick jag hålla dig i min famn. Jag hoppas och önskar att du kände all kärlek som fanns runtomkring dig då. Jag hade svårt att forma ord. Jag bara fanns, kramade, vyssjade och sjöng. Älskade barn. Det gör ont. Kärlek kan göra så ont. Men det är vackert. Så otroligt vackert.

Jag saknar dig. Min älskade son. Jag kan fortfarande känna din hand i min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar